Ha már kész az alapozás, jöhet a szerkezeti munka. Ha már tisztában vagyunk az alapvető fogalmakkal, mind az e-learning, mind a Moodle és nem utolsó sorban önmagunkban, akkor elkezdhetjük felépíteni a kurzusainkat, megszervezni a tanári munkát.
A kurzusmenedzsment eszköztárát ismerhetik meg a résztvevők ebben a szakaszban. A hangsúly a menedzsmenten, a kurzus adminisztratív lehetőségeinek kiaknázásán van, természetesen az aktuális Moodle verzió lehetőségei szerint.
Adminisztráció és beállítások - a kurzus finomhangolása lesz az elsődleges téma. Áttekintjük a menürendszert és mintákat készítünk az egyes beállításokra, majd ellenőrizzük azokat.
Igen izgalmas területet is érintünk azzal, hogy az értékelést a rendszerre bízzuk, értékelési és pontozási stratégiát alkotunk, feltárjuk mindazt, ami az érdemjegy mögött van, vagy lehet.
A tesztek, kérdésbankok készítése, szervezése, típusai, menedzsmentje örök téma. Nem is gondolnánk mennyi típusa lehetséges, ráadásul ezekhez a Moodle partner, megteszi amit elvárunk tőle.
Kipróbáljuk a riportokat, statisztikákat, és elemezzük mit is olvashatunk ki mindezekből.
Ugye milyen jó lenne, ha a félévi jelentést grafikonokkal, statisztikákkal tudnánk alátámasztani? Ha a tanulók és a tanár munkája nem csak egy fárasztó félévről, hanem a sikerekről és a nehézségekről egyaránt beszámolna? Ha abban látható lenne, hol és mit lehetne jobban, másként csinálni?
Sokan használják a virtuális tanulási környezet, a digitális kollaboráció kifejezését. Alkossunk együtt ilyen aktivitási tereket! Helyezzünk el benne tananyag-objektumokat, anélkül, hogy bonyolult programozási feladatot végeznénk. Egyszerűen használjunk: Moodle-t!
Szeretne jobb lenni? Ebben segít a Moodle. Ha a kurzusunkat jól akarjuk szervezni, ahhoz a tevékenységeinket is jól kell szervezni. Az egyes aktivitási modulokhoz átgondolt értékelési metódust kell illesztenünk. Ezt fogjuk gyakorolni.
Sokan használják a virtuális tanulási környezet, a digitális kollaboráció kifejezését. Alkossunk együtt ilyen aktivitási tereket! Helyezzünk el benne tananyag-objektumokat, anélkül, hogy bonyolult programozási feladatot végeznénk. Egyszerűen használjunk: Moodle-t!
Szeretne jobb lenni? Ebben segít a Moodle. Ha a kurzusunkat jól akarjuk szervezni, ahhoz a tevékenységeinket is jól kell szervezni. Az egyes aktivitási modulokhoz átgondolt értékelési metódust kell illesztenünk. Ezt fogjuk gyakorolni.
A célcsoport elsősorban a keretrendszer legújabb verziójával most ismerkedő oktatók, akik betekintést szeretnének nyerni az adminisztratív eszközrendszerbe. A kurzus elvégzésével önállóan adminisztrálhatja Moodle kurzusát, kiaknázhatja a felhasználók kezelésében, a kurzus beállításaiban, valamint a virtuális oktatási terek kialakításában rejlő lehetőségeket.
A tutoriál nem igényel előzetes ismereteket, de feltételezi az A2 modul ismeretét.
Sinka Róbert, PhD
e-learning szakértő, Monguz Kft.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése